torsdag 1 juli 2010

Älskade loppisfynd


Jag kan spendera timmar med att botanisera på loppisar. Ibland kommer man hem tomhänt, och ibland hittar man så mycket ögongodis att man inte vet hur man ska forsla hem allt. I vänkretsen är vi många som uppskattar en härlig loppisutflykt. Jag brukar packa in mig i min lilla bil med ett gäng vänner och fara i väg och göra en heldag av det. Här är några av de fynd jag gjort i mina dagar:

Cafébordet var mossgrönt från början, jag målade om det i en klarröd färg och klädde stolsdynorna i ett blommigt vaxdukstyg.
Mitt ögongodis i köket, i mina favoritfärger: citrongult, turkost och ljust olivgrönt.
Hallbord från 50-talet, klocka, lampa, spegel och kalenderpryl är alla loppisfynd.
Sist men inte minst mitt fantastiska stora syskrin där jag förvarar mycket av mina garner.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Som total främling måste jag först och främst säga att du har väldigt bra smak! Har letat Sverige och internet runt efter ett syskrin som ditt men inte hittat något. Jag undrar om du vet något om vem som har gjort det eller vad modellen kallas? Såg mitt första på en auktion men la tyvärr inte det vinnande budet och har sedan dess försökt att hitta ett till. Om du mot förmodan har tröttnat på ditt och vill sälja eller om du vet något som kan hjälpa mig att hitta ett till så får du jätte gärna skicka ett mejl till mig på nicolinag92@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Nicolina

    SvaraRadera